Jdi na obsah Jdi na menu
 


Víkend na běžkách

Termín: 16.-18.1.2015

skol.jpg

Místo: Bedřichov v Jizerských horách

 

Ubytování: Penzion Centrum, Bedřichov 211 - v centru napravo, vedle Pensionu Hela

                kontakt - Dr. Kvasnička - mobil 603 828 869

                cena 450,-/noc

Příjezd: sraz v 18:30 v penzionu

 

Doprava: individuální, předpokládám cca 7 aut - dohodneme v průběhu týdne složení posádek

             cesta z Černého Mostu trvá cca 1,5 hod - 100 km

 

Strava: sacharidy s nízkým glykemickým indexem pro udržení přísně acidobazické rovnováhy :)))

            polopenze v ceně ubytování - snídaně a večeře

            oběd - v průběhu dne se zastavíme někde na trase na čaj, polévku nebo borůvkové knedlíky

 

Oblečení na běžky: využijte zimní treninkové oblečení - skládat na sebe jednotlivé vrstvy ("cibule")

        - termoprádlo

        - nákrčník, rukavice, čepice

        - šusťáková bunda

        - 3/4 kalhoty

        - stulpny

        - tričko, mikina

 

Běžky: půjčovna nám je přiveze do penzionu v sobotu v 9:00; cena kompletu - 300,- za oba dva dny

Trasy:

      sobota - 25 km - stadion, Jablonecká chata, Čihadla, Knajpa, Krásná Máří, Nová louka

      neděle - 10-15 km - oddechově, asi nějak takhle :))) trasa--o-.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Návrat do Prahy: neděle odpoledne - podle chuti, počasí, nálady a fyzického vyčerpání

 

Technika jízdy: něco málo pro ty, kteří si chtějí udělat náskok treninkem třeba "na sucho" :)

např.:  http://wild-cat.cz/clanek/231-bezecke-lyzovani-tezsi-nez-jsme-cekaly

 

Klasika
Zapamatujte si : 
Prvotní je správný postoj: nohy cca 15 cm od sebe (nejlépe ve stopě!), nohy mírně pokrčené v kolenou, trup v mírném předklonu
 nácvik odrazu trénujte v mírně svažité, nejlépe strojově upravené stopě
 na nácvik si dobře namažte, pokud jste úplný začátečník, klidně i prodlužte mazací komoru 
 hole mohou zpočátku sloužit jako výpomoc k rovnováze, nesoustřeďte se na odpich
 odraz začíná z celé plochy chodidla
 zkuste systém dva kroky chůze, třetí co nejdelší skluz na jedné lyži
 další modifikace: „jízda na koloběžce“, jedna noha je pouze skluzová, druhá odrazová, pak vystřídejte
 přehánějte práci boků: jde o subjektivní pocit, výsledek vás potěší
 přidávejte práci paží: nejprve nácvik bez holí, pak s držením uprostřed těžiště, nakonec s lehkým zapichováním
- See more at: http://wild-cat.cz/clanek/231-bezecke-lyzovani-tezsi-nez-jsme-cekaly#sthash.ejgH32ZH.dpuf
 
Soupaž - jednodobý
Zapamatujte si: 
Paže jsou na začátku v mírném pokrčení, hůlky zapichujeme v ostrém úhlu, nikoliv daleko před sebe
Nepodklesávejte příliš v kolenou – energie vydaná rukama a trupem by se „ztratila“ 
Při běhu jednodobém jsou ruce v okamžiku odrazu v nejvyšším místě, okamžitě však následuje mohutný odpich
Zapojte svaly celého trupu – pojedete-li pouze pažemi, dlouho nevydržíte
- See more at: http://wild-cat.cz/clanek/231-bezecke-lyzovani-tezsi-nez-jsme-cekaly#sthash.ejgH32ZH.dpuf
 
Skate
Zapamatujte si: 
Pro nácvik techniky si vyhledejte rovnou, upravenou plochu, bez klasických stop
První nácviky provádějte bez holí – lépe se pak můžete soustředit na práci nohou
Zvykejte si na jízdu po jedné a druhé lyži – odšlapování doprava, doleva
Při nácviku odrazu a skluzu zvýrazňujte přenášení váhy – zkoušejte dlouhý skluz na jedné lyži
Pozor na velmi častou chybu – tzv. „přisedávání“ – kdy zůstává těžiště vzadu uprostřed, mezi lyžemi – ochuzujete se tak o skluz, nezapojíte sílu paží
- See more at: http://wild-cat.cz/clanek/231-bezecke-lyzovani-tezsi-nez-jsme-cekaly#sthash.ejgH32ZH.dpuf

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 



Archiv

Kalendář
<< prosinec >>
<< 2017 >>
Po Út St Čt So Ne
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31


Statistiky

Online: 3
Celkem: 325399
Měsíc: 2530
Den: 65